MKV 1 – GORREDIJK 1    1-4

In verband met de wedstrijd Heerenveen- Cambuur werd de wedstrijd verzet naar de zaterdagavond en mochten de Blauw- Witten in de mist afreizen naar het gepromoveerde MKV in Leeuwarden. De promovendus staat echter op de laatste plaats en is in 3B de rode lantaarndrager en na deze avond kwam daar ook geen verandering in . Beide ploegen verloren vorige week zondag hun wedstrijden tegen Oosterlittens ( Gorredijk )en Renado ( MKV) en waren er dus op gebrand om een goed resultaat neer te zetten. De harde kern van Gorredijk was ook weer aanwezig om de ploeg te steunen en verheugden zich bij aanvang van de wedstrijd al op de rust om dan het beroemde balletje gehakt met pindasaus te kunnen gaan nuttigen .

Gorredijk heeft er de laatste weken patent op om vroeg in de wedstrijd op achterstand te komen en ook vandaag werd niet van deze traditie afgeweken; in de 4 e minuut is er een aanval over de rechter kant en kan de voorzet bij de 2 e paal simpel worden binnen getikt en is het al 1-0. MKV doet zijn naam eer aan in het eerste kwartier, gesteund door de voorsprong gaat het Met Kracht Vooruit en zet Gorredijk steeds onder druk zonder echter gevaarlijk te worden. Gorredijk weet toch langzamerhand onder de druk uit te voetballen, komt beter in het spel en na het eerste kwartier valt dan ook de gelijkmaker. Een vrije trap van een meter of 16 wordt door de goalie niet klemvast gepakt en is het voor Jeldert Bruinsma simpel om van dichtbij binnen te tikken en beide ploegen weer op gelijke hoogte te brengen.

Gorredijk begint steeds meer kansen te creëren maar de inzet van Hille van Goinga gaat net over en het schot van Daniel Temmingh gaat net naast. Als de thee al staat te pruttelen en de balletjes gehakt geduldig liggen te wachten weet MKV nogmaals te scoren maar arbiter Lemstra vond dat vooraf aan de goal een overtreding werd gemaakt en ging dit feest niet door en gaan beide ploegen rusten met en 1-1 stand. Voor alle ploegen die nog naar MKV moeten een balletje gehakt met pindasaus is echt een aanrader! Gorredijk gaat in het tweede bedrijf door waar het mee geëindigd was het creëren van kansen; op aangeven van Jesmer de Vries gaat de inzet van Daniel Temmingh nog over en krijgt Gorredijk kans na kans .

In de 60 minuut wordt de vrije trap van Gorredijk voor de goal doorgekopt en is het Thijs Herder die met het hoofd de bal tegen het net knikt en staat de gasten op voorsprong 1-2. Richting het eind van de wedstrijd gooit Gorredijk de boel op slot; een lange bal van keeper Joey Bethlehem wordt door Sil Bruinsma in 1x over de keeper van MKV heen getikt en is het 1-3 maar het mooiste moet dan nog komen . Amper 2 minuten later krijgt Gorredijk een vrije trap op de rand 16 en neemt Jesmer de Vries plaats achter de bal en zijn harde loepzuivere trap verdwijnt strak in de bovenhoek en is het 1-4 en gelukkig voor het nageslacht werd dit gefilmd en staat het filmpje inmiddels op het internet.

Na precies 90 minuten vond de arbiter het welletjes en kon Gorredijk drie punten bijschrijven. Sinterklaas mocht dan vandaag wel weer zijn neergestreken in het land maar Gorredijk was niet van plan om nu al cadeautjes uit te gaan delen en stijgt weer wat op de ranglijst en blijft MKV rode lantaarn drager. Volgende week ontvangt Gorredijk het Geel Wit van oud trainer Stuiver op het eigen sportpark en kan hopelijk deze positieve lijn worden doorgezet.